جمعه ۱۲ مرداد ۱۴۰۳ |۲۶ محرم ۱۴۴۶ | Aug 2, 2024
زرندیه

حوزه/ مدیر مدرسه علمیه کوثر زرندیه گفت: زنان همراه و یاور مردان جهت احیای اسلام ناب محمدی(ص) با رهبری امام خمینی(ره) در عرصه‌های اجتماعی و سیاسی حضور موثری داشتند و در به ثمر رسیدن انقلاب آزادی بخش دینی ایران اسلامی، نقش آفرینی کردند.  

خانم مریم خدادادی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه از اراک اظهار داشت: زن ایرانی ذکاوت و درایت بالقوه‌ای را که از ابتدای خلقت در وجود او نهفته بود، بر اساس بنیان اسلام، با ایمان به قدرت لایزال الهی بالفعل نمود و این حقیقت را دریافت که جایگاه ارزشمندی در عرصه خلقت الهی دارد.

مدیر مدرسه علمیه کوثر زرندیه افزود: حقیقت زن با حیا و عفت معنا پیدا می‌کرد و ارزشمندی زن با مقاومت اجتماعی او در مقابل اقدامات رضاخانی در مقابل حجاب مصداق عملی پیدا کرد.

وی خاطرنشان کرد: استعمار غرب بر اساس ویژگی خودکامگی و استعمار طلبی با شعارهای زیبای آزادی قصد نابودی هویت ذاتی زن را داشت که با هوشیاری و بصیرت زنان مسلمان ایرانی در دوران انقلاب مواجه شد.

خدادادی بیان کرد: زنان همراه و یاور مردان جهت احیای اسلام ناب محمدی(ص) با رهبری امام خمینی(ره) در عرصه‌های اجتماعی و سیاسی حضور موثری داشتند و در به ثمر رسیدن انقلاب آزادی بخش دینی ایران اسلامی، نقش آفرینی کردند.

مدیر مدرسه علمیه کوثر زرندیه خاطرنشان کرد: نقش زنان نه تنها در پیروزی انقلاب اسلامی بلکه در حفظ و تثبیت نظام جمهوری اسلامی شایان توجه است.

وی با اشاره به نقش زنان ایرانی در عرصه‌های سازندگی، پرستاری، تولید مایحتاج جبهه‌های مبارزه، علم آموزی و حمایت اقتصادی از خانواده از زمان انقلاب تا دوران معاصر، اظهار کرد: حضور زنان ایرانی در عرصه‌های دیپلماسی و همچنین عرصه‌های مختلف تکنولوژی، جایگاه پوچ نگاه غرب به زن را زیر سوال می‌برد.

خدادادی یادآور شد: جایگاه مقاومتی زن با توجه به آمار هزار نفره زنان شهیده و جانباز دوران دفاع مقدس و همچنین وجود همسران و مادران شهدای مقاومت، مصداق پیدا می‌کند.

وی تصریح کرد: تمام زنان ایران اسلامی موظف هستند جهت تثبیت این عملکرد انقلابی و استمرار این حرکت اسلامی از ابتدای تاریخ تا عصر معاصر با تکیه بر مبانی اسلامی در عرصه‌های مختلف اجتماعی، سیاسی، اقتصادی و فرهنگی حضوری هوشیارانه داشته باشند و جهان بینی رو به افول غرب نسبت به زن را نابود کنند و ارزشمندی جایگاه زن مسلمان ایرانی را به عنوان الگوی زن سوم در جامعه بین الملل نشر دهند.

انتهای پیام. /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha